Undvik påskens faror för husdjuren

Genom mitt försäkringsbolag så fick jag se det här idag:

Påskens faror för husdjuren
Under påsken njuter många av sol, påskgodis och vårblommor, men firandet kan innebära flera faror för våra husdjur. Påskliljan är giftig för husdjuren och påskägget kan leda till chokladförgiftning, meddelar Sveland Djurförsäkringar som tipsar om hur du undviker de vanligaste farorna. 

Jag som har min lilla katt Siv har inte alls tänkt på att det kan vara förödande för henne att äta av påskliljan eller att få i sig choklad. Chokladen trodde jag bara gällde för hund...varför jag nu trott det?

Gå in och läs hela artikeln som dom har skrivit...väldigt nyttig läsning!

Läs på Sveland Djurförsäkringar



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!