Long time ago...

Hej på er alla!

Länge sedan nu. Sedan jag startade upp mitt företag så har jag inte haft tid att skriva här också direkt. Att ha ett eget företag är inte riktigt den dansen på rosor som man tänker sig egentligen. I början tänker man att man kommer få sååå mycket fritid och kan fokusera på den minsta när hon kommer hem från skolan MEN det blir inte alltid som man har tänkt sig.

Social media konsult

Jag jobbar ju som en Social media konsult/ Digital marknadsförings konsult sedan 2,5 år sedan ca. Det innebär att jag hjälper företag med deras digitala och sociala medier i olika former, men som inhyrd konsult.

Att ha ett eget företag tar väldigt lång tid. Det man inte tar i beräkningen vid uppstart är oftast all den admin som även ska läggas på en efter arbetad tid på dagen. Det är fakturering, bokföring, övriga admin uppgifter, it-support, hinna gå på utbildning, vara säljare, HR...ja allt. Ni vet den där reklamen där man är samma person som man kopplar till i växeln...det är just så det är. 🙈

“Det finns bara en framgång – att kunna leva sitt liv precis som en själv vill.”
- Christopher Morley, journalist och poet

Dock så älskar jag att vara min egen. Att ta mina egna beslut och se till att livet kan rulla på även om jag jobbar. Mitt nästa steg här nu är att hitta ett kontor att jobba ifrån istället för att sitta här hemma. DET är inte det optimala i längden då man inte har den sociala biten som i alla fall jag behöver.

Har du eget företag eller känner någon som har det?

Ha det så fint så hörs vi snart igen!
/Ulrika


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Söndagsmys på C4 shopping

Lundby dockhus

Rabattkod - bara idag!